کلانتری: کاملا موافق افزایش قیمت بنزین هستم-راهبرد معاصر
ابلاغ قانون افزایش سهمیه دولت در صندوق بین‌المللی پول توسط قالیباف دعوت از شهید رئیسی به مراسم معارفه استاندار جدید دولت پزشکیان | جای خالی رئیس جمهور شهید در ردیف اول + عکس حقوق تا ۲۴ میلیون تومان از مالیات معاف شد عارف: یک روز تأخیر در نجات دریاچه ارومیه ظلم آشکار است پزشکیان: باید با مردم درخصوص اصلاحات اقتصادی ضروری صحبت کنیم انتصاب جدید در نهاد ریاست جمهوری | علیرضا شریفی کیست؟ پزشکیان: از هرکس که مشکلی از مردم و نظام را حل کند استقبال می‌کنیم رزمایش مشترک زمینی ایران و جمهوری آذربایجان آغاز شد کارگروه ویژه برای بررسی اصلاح قانون انتصاب در مشاغل حساس تشکیل می‌شود صبح دوشنبه؛ پخش زنده سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان لاریجانی: ایران در حال آماده‌سازی پاسخ به اسرائیل است مصوبه کمیسیون تلفیق برای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در سال آینده تصویب کلیات طرح نحوه برگزاری تجمعات در کمیسیون شورا‌ها استاندار مازندران تعیین شد نماینده مجلس: طرح انتقال پایتخت درحال حاضر یک موضوع گنگ و رویاپردازانه است

کلانتری: کاملا موافق افزایش قیمت بنزین هستم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:من با افزایش قیمت بنزین کاملا موافقم؛ ماشین‌های خوب باید تولید کنیم، همه دنیا ماشین ارزان و سوخت گران است، اما در ایران برعکس است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 04
کد خبر: ۶۱۶۸۰

به گزارش راهبرد معاصر عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، اظهار کرد: محیط زیست نباید در توسعه و تولید زیر پا گذاشته شود، نباید آن طور که می‌خواهیم با هوا برخورد کنیم.

او با اشاره به اینکه کسی حق ندارد هوا را آلوده کند، افزود: اگر طبق قانون همه پیش برویم هیچکس مشکلی ندارد، اگر طبق قانون رفتار و به مشکل برخورد کنیم، مشکل از سوی سازمان محیط زیست خواهد بود.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به صدور مجوز‌ها از سوی سازمان محیط زیست، تصریح کرد: نظارت پروژه‌های استانی بر عهده خود استان است مگر اینکه پروژه‌های بزرگ و قابل اهمیت که بر عهده سازمان محیط زیست کشور است.

کلانتری با اشاره با وارونگی دما که امسال با کرونا همراه خواهد بود، گفت: نیروگاه‌هایی که مازوت می‌سوزانند به هیچ وجه اجازه استفاده از سوخت مازوت را ندارند و باید با آن‌ها برخورد شود.

او افزود: وجود ۷۰ خودرو دیزلی در سطح کلانشهر‌ها به اضافه کارخانه‌هایی که مازوت میسوزانند، ۸۰ درصد آلودگی را ایجاد خواهند کرد.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: بیش از ۳۰ نفر از مدیران و کارشناسان سازمان محیط زیست که کارشکنی کرده‌اند در این مدت برکنار شدند.

کلانتری با اشاره به مشکلات کم آبی در ایران، گفت: بارندگی متوسط ۲۰ سال اخیر به حدود ۲۰۰ میلی متر رسیده و شدت تبخیر آن در ایران بیش از دو برابر تبخیر جهانی است.

او با اشاره به اینکه هر سال، ۹۳ میلیارد آب در کشور مصرف می‌شود، بیان کرد: خوشبختانه یا متاسفانه در اکثر رودخانه‌های کشور سد وجود دارد و تالاب‌ها زمانی که سیل می‌آید آبگیری می‌شود.

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه کدام مسئولیتشان در این چند دوره سخت‌تر بوده است، گفت: از نظر روزمرگی وزرات کشور و از نظر مسئولیت پذیری محیط زیست سخت‌تر بوده است.

کلانتری پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه معدن و اشتغال زیباتر است یا وجود یک کوه، گفت: تضادی با هم ندارد، اما از زمانی که صدور مجوز معادن از دسترس سازمان محیط زیست خارج شد، اکثر معادن مخرب محیط زیست شده‌اند.

او با اشاره به عدم پلاک گذاری خودرو‌های یورو ۵، بیان کرد: ما به خودروسازان اعلام کرده‌ایم که از سال ۹۹ هیچ خودروی یورو ۴ پلاک گذاری نخواهد شد و این مشکل خود خودروسازان است.

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به سوال مجری که گفت از کارنامه خود راضی هستید یا نه عنوان کرد: راضی بودن نسبی است و من حدود ۷۵ درصد از وظایف خود را انجام دادم.

کلانتری درخصوص بودجه سازمان محیط زیست، اظهار کرد: بودجه سازمان محیط زیست باید از حفاظت محیط زیست جدا شود این بودجه که به ما اختصاص دادند تنها برای سازمان محیط زیست است.

او ادامه داد: کمبود کسری بودجه استانداری‌ها و شهرداری‌ها از سازمان محیط زیست کسر می‌شود، مبالغی که برای حفظ محیط زیست باید صرف شود.

کلانتری درباره واگذاری دشت مغان، بیان کرد: به شخصه با واگذاری دشت مغان مخالف بودم، اما کسی که آن را خریداری کرده عملکردش در دولت بهتر بوده است.

رئیس سازمان محیط زیست درباره یارانه کود کشاورزان، گفت: یارانه کود دیگر نداریم؛ در گذشته توان کشاورزان ما خیلی ضعیف بود که یارانه کود به آن‌ها تعلق می‌گرفت.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با افزایش قیمت بنزین موافق هستید یا خیر؟، گفت: من با افزایش قیمت بنزین کاملا موافقم؛ ماشین‌های خوب باید تولید کنیم، همه دنیا ماشین ارزان و سوخت گران است، اما در ایران برعکس است.

باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار